Potřebujete kvalitního obchodního zástupce

Obchodní zástupce. Dvě slova, která ve většině lidí vyvolávají velmi nelibé pocity. Představíme si pod tímto termínem vlezlého muže neurčitého věku ve velmi špatném obleku, který se nám snaží vnutit zboží, o které nemáme ani trochu zájem. Když ho vyhodíme dveřmi, vrátí se oknem.
Pokud snad pracujete jako obchodní zástupce, určitě se nepředstavujete „pracuji jako obchodní zástupce“, ale zřejmě se prezentujete jako pracovník marketingu, nebo tak nějak.
zaneprázdněný manažer
Přitom práce obchodních zástupců je v podnikání nenahraditelná. Je známé pořekadlo, že není takové umění něco vyrobit, jako spíše to prodat.
Ovšem obchodní zástupce zde rozhodně není jen proto, aby zvyšoval tržby a vnucoval zboží firmy. Možná to tak fungovalo dříve a možná to tak funguje v některých neprofesionálních firmách. V reálu samozřejmě platí, že obchodní zástupce především pečuje o klientelu. Protože jen spokojený klient zůstává stálým klientem.
mladík v saku
 
Individuální přístup k zákazníkovi
Současná nabídka služeb a výrobků je celkem standardní. To, co odlišuje jednu firmu od druhé, není často ani tak kvalita zboží nebo cena, ale především přístup firmy. To je alfa a omega úspěšného podnikání. Počínat si tak, aby byl zákazník za každých okolností spokojen. Nabídnout mu péči, aby měl pocit, že je opečováván a spolupráce s Vámi mu výrazným způsobem usnadňuje práci.
Právě tuto péči, tento pocit nadstandardu zajišťují právě obchodní zástupci. Zcela jistě se pro tuto pozici nehodí muž, o němž jsme mluvili na začátku našeho článku.
psaní sms
Naopak tento obchodní zástupce nebo zástupkyně musí oplývat množstvím kvalit jako například:

  • reprezentativní vystupování
  • empatický přístup
  • znalost sortimentu i návazných služeb
  • znalost klienta a jeho firmy
  • inteligence
  • přirozené a decentní chování
  • spolehlivost
  • dochvilnost
  • komunikativnost
  • všeobecný přehled
  • perfektní znalost alespoň jednoho jazyku
  • kvalitní uživatelská znalost práce na PC a internetu